+371 65462455[email protected]

Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļa – Ilūkste

Faktiskā adrese: Raiņa iela 35, Ilūkste, Augšdaugavas novads, LV-5447

Mob.t. +371 22722348, +371 28042358, +371 29997810

Vides pieejamība

Personām ar funkcionāliem traucējumiem ir iespēja iekļūt ārstniecības iestādē un saņemt tās sniegtos ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas un Veselības punkta pakalpojumus.

Personām ar funkcionālajiem traucējumiem pārvietošanās notiek izmantojot liftu.

Tādējādi tiek nodrošināts vides pieejamības samērīgums un tiek nodrošināts veselības aprūpes pakalpojuma pieejamības princips.

Papildu informācijas saņemšanai, lūdzam zvanīt uz mob.t. +371 29997810


Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļa – Subate

Faktiskā adrese: Sporta iela 20, Subate, Augšdaugavas novads, LV-5471

Mob.t. +371 20044800

Vides pieejamība

Personām ar funkcionāliem traucējumiem ir iespēja iekļūt ārstniecības iestādē un saņemt tās sniegtos ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas un Veselības punkta pakalpojumus.

Personām ar funkcionālajiem traucējumiem pārvietošanās notiek izmantojot pacēlāju.

Tādējādi tiek nodrošināts vides pieejamības samērīgums un tiek nodrošināts veselības aprūpes pakalpojuma pieejamības princips.

Papildu informācijas saņemšanai, lūdzam zvanīt uz mob.t. +371 20044800


Norēķinu konts:

Banka: Valsts kase, kods TRELLV22

Konts: LV43 TREL 9183 7080 0200 B


Centram ir  noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu pilngadīgām personām ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem.

Valsts apmaksātu pakalpojumu ir tiesības saņemt: pilngadīgām personām ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem.

Pakalpojumu piešķir Labklājības ministrijas Sociālās integrācijas valsts aģentūra.

Sociālo pakalpojumu sniedzēja mērķi:

  1. Uzturēt, pilnveidot Kvalitātes vadības sistēmu atbilstoši ISO standartam.
  2. Nodrošināt kvalitatīvu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas un pansijas pakalpojumu atbilstoši likumdošanai.
  3. Pilnveidot Centra infrastruktūru.
  4. Nodrošināt Centra sekmīgu finansiālo darbību.

Sociālo pakalpojumu sniedzēja uzdevumi:

  1. Veikt kvalitātes vadības sistēmas nepārtrauktu uzturēšanu, regulāri aktualizēt un papildināt Kvalitātes vadības rokasgrāmatu.
  2. Regulāri sekot jaunākajām izmaiņām likumdošanā un ieviest tās ikdienas darbā.
  3. Pilnveidot Centra infrastruktūru, piesaistot pašvaldību un ES fondus.
  4. Optimizēt saimnieciskās darbības izdevumus, analizēt un plānot tos atbilstoši piešķirtajam budžetam.

Pakalpojuma piešķiršanas kārtība:

Personas uzņem saskaņā ar 02.04.2019. MK noteikumiem Nr.138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanu”.

Ar valsts apmaksāto pakalpojumu piešķiršanas kārtību var iepazīties Labklājības ministrijas Sociālās integrācijas valsts aģentūras mājas lapā: www.siva.gov.lv.

Pakalpojuma samaksas kārtība:

Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu un Ministru kabineta 02.04.2019. noteikumiem Nr.138, 85% no pensijas tiek izlietoti par klienta uzturēšanos Centrā, savukārt, 15% tiek izmaksāti klientam personīgajiem izdevumiem.

Pārējo daļu līdz pakalpojuma pilnīgai apmaksai sedz Labklājības ministrija pamatojoties uz 03.02.2022. Līgumu  Nr.LM2022/24-1-06/16e.

Pakalpojuma cena 31.96 EUR diennaktī.

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļas pakalpojuma saturs:

  • diennakts uzraudzību un individuālu atbalstu atbilstoši nepieciešamībai;
  • palīdzību pašaprūpē vai ķermeņa aprūpē atbilstoši nepieciešamībai;
  • kognitīvo spēju uzturēšanu vai attīstīšanu;
  • prasmju un kustību attīstību veicinošas nodarbības;
  • brīvā laika aktivitātes un relaksējošās nodarbības;
  • pastaigas svaigā gaisā;
  • klientu informēšanas un izglītošanas pasākumus atbilstoši nepieciešamībai;
  • sociālā darba speciālistu konsultācijas atbilstoši nepieciešamībai;
  • darba prasmju saglabāšanu, atjaunošanu vai apgūšanu personām darbspējas vecumā.

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļa nodrošina:

  • diennakts uzraudzību un individuālu atbalstu atbilstoši nepieciešamībai;
  • dzimumam, augumam, gadalaikam un individuālajām vajadzībām piemērotu apģērbu un apavus individuālai lietošanai;
  • mīksto inventāru (piemēram, gultas piederumus, veļu, dvieļus), higiēnas un mazgāšanas līdzekļus;
  • kvalitatīvu klienta vecumam, veselības stāvoklim un uztura normām atbilstošu ēdināšanu četras reizes dienā;
  • klientam nepieciešamos tehniskos palīglīdzekļus atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodrošināšanu ar tehniskajiem palīglīdzekļiem un sedz klienta līdzmaksājumu, ja nepieciešams. Tehniskos palīglīdzekļus, ko var izmantot vairāki klienti vai ar kuriem tiek aprīkotas koplietošanas, sadzīves vai nodarbību telpas;
  • apstākļus saturīgai laika pavadīšanai;
  • atpūtai un nodarbībām piemērotas telpas un atbilstošu inventāru;
  • atpūtai un brīvā laika pavadīšanai piemērotu teritoriju;
  • iespēju apmeklēt kultūras un sporta nodarbības un pasākumus, kā arī iesaistīties sabiedriskajās aktivitātēs ārpus pilngadīgo aprūpes institūcijas;
  • iespēju tikties ar draugiem, ģimenes locekļiem un radiniekiem;
  • istabas aprīkojuma un iekārtojuma atbilstību klienta vecumam un funkcionālajam stāvoklim;
  • klienta reģistrāciju pie ģimenes ārsta, kā arī atbalstu ārstniecības personas nozīmētā ārstēšanās plāna izpildē.

Iespējamie līgumu slēgšanas varianti: līgums starp klientu un Centru;

Centrā personas tiek uzņemtas, pamatojoties uz šādiem dokumentiem:

  • iesniegums;
  • SIVA lēmums par pakalpojumu sniegšanu un pakalpojumu sniedzēju;
  • ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli. Izziņā norāda funkcionālo spēju traucējumu smaguma pakāpi un medicīnisko kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvās slimības) neesamību, ja persona vēlas saņemt aprūpi mājās, pakalpojumu grupu mājā (dzīvoklī), pusceļa mājā, dienas aprūpes centrā un ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā/medicīniskā izziņa personas uzņemšanai sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās;
  • invaliditāti apliecinošus dokumentus (invaliditātes apliecība, VDEĀVK izziņa/lēmums);
  • psihiatra atzinums par personas psihisko veselību un speciālajām kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai)
  • pase;
  • cita informācija par klientu, ar sociālo pakalpojumu sniegšanu saistītie dokumenti vai to atvasinājumi.
Skip to content